Saturday 1 September 2012

Update Like Komen.

Assalamualaikum semua.. 

apabila seseorang update status pasal agama, hadis-hadis & nasihat-nasihat. mereka-mereka yang ''kepala batu'' mencebik dan mula menunding dgn gelaran ''ustazah dan ustaz''. buat mereka-mereka yang tak suka diberi nasihat, memberi nasihat atau merasakan dgn memberi nasihat itu salah satu lakonan untuk berlagak baik semata-mata. let me make it simple to you understand : 

Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian, Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (Al-Asr 1-3)



Daripada Abdullah bin Amr radhiallahu 'anhu berkata, Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam bersabda:"Sampaikanlah dariku walau satu ayat. Kamu boleh menyampaikan riwayat (yang benar) daripada kalangan Bani Israel dan tidak berdosa (jika kamu tidak menyampaikannya). Barangsiapa yang sengaja berdusta dengan namaku, maka bersedialah dia untuk dicampakkan ke dalam neraka" (Riwayat al-Bukhari no.3274)
 
 
SURAT CINTA : 
tak susah pun kan nak buat kebaikan? kalau orang update gosip.kita kutuk.update kata-kata nasihat pun kita kutuk. so apa kata remove kawan-kawan dalam fb tu.then update status sendiri.sendiri yang LIKE.sendiri yang KOMEN.  rugi serugi ruginya andai kita terlepas pandang akan tujuan asal kita diciptakan dan memanfaatkan apa yang ada untuk membuat kebaikan. :) 


No comments:

Post a Comment