Sunday 1 January 2012

Ahlan wasahlan 22 tahun.

Assalamualaikum..
Bismillahirahmanirahim..Alhamdulilah..masih lagi bernafas dibumi ALLAH S.W.T..

Teacher : what day is today?
Student : today is sunday teacher.
Teacher : what date is today?
student : today is 1st januari 2012 teacher.
Teacher : do know class.today is a special day.
Student : it's NEW YEAR teacher.
Teacher : NO ! today is my birthday.
Student : Ada kami kisah?

panggg !! bangun dari mimpi..haha.. ( cerita diatas hanya rekaan semata-mata.segala kehancuran bahasa yang berlaku harap dimaafkan )..


Bersyukur ke hadrat ilahi kerana kita masih lagi melihat 2012 datang tanpa segan silunya, bila masuk je tahun baru.sana sini bercakap tentang azam tahun baru.aku?aku xpernah pun pasang apa-apa azam atau meraikan tahun baru omputeh.tapi aku meraikan hari aku menjengah ke usia baru.Yes, i was born on 1st January 1990. setiap tahun aku memerasankan diri dan berbangga seluruh rakyat Malaysia meraikan hari lahir aku, lebih-lebih lagi seluruh Malaysia cuti.eh bukan..seluruh Dunia lah raikan.hehe * senyum tersipu-sipu nampak gigi.


see..i'm 22 years old already.tepat jam 1030 pagi tadi. Terima kasih atas ingatan dari semua yang aku sayangi.Sayang Anda Semua LEBIH-LEBIH.

Terima kasih YA ALLAH ~ 
aku beryukur kepadaMU.kau berikan aku Keluarga yang cukup bahagia.teman-teman seperjuangan yang cukup baik, saudara-mara yang begitu erat ukhuwahnya dan kehidupan yang selesa untuk aku terus berjalan dijalanMU.rahmati kami semua dan semoga kami sentiasa dalam RahmatMU.amin ya rabbalamin..

Bila dikenang kembali, telah jauh aku tinggalkan zaman kanak-kanak, zaman persekolahan,alam universiti ( belum lagi,praktikal xhabis lagi) dan tidak lama lagi aku bakal melangkah ke alam pekerjaan. let's see apa yang dah dirancang untuk Tahun 2012.yeayy..nak KAWIN.eh bukan.nak praktikal. Yes..saya bakal menjalani Praktikal di SEKOLAH RENDAH TAMAN BUKIT TERATAI,AMPANG. semoga segalanya berjalan dengan baik.aamin.. lepas tu lepas tu?ape lagi KAWIN la kan?*gatai bebenor.eh bukan bukan.lepas tu mestilah keje keje keje & balas blik jasa mak ayah.sementara menunggu hari konvo yang bakal tibal beberapa bulan lagi..bekerja membanting tulang-tulang kerangka yang ada ni bagi mencari duit gaji.ahakss..raya tahun ni boleh la bagi duit raya dengan duit sendiri*mampus tetiba rumah kena serbu.huhu..lepas tu nak..bla..bla.. * berhenti berangan.Jangan tiru aksi ini.haha


apepun perancangan atau angan-angan, apa yang aku perlu fokus pertama sekali tahun ni adalah persediaan mengajar.yang kemudian kemudian tu Insya Allah semoga segala yang mendatang adalah yang terbaik.Ujian atau kesuasahan juga adalah yang terbaik bagi menguji kita.Doakan semoga semuanya berjalan lancar dan semoga 2012 memberikan 1001 kebahagian dan juga kebaikan dalam hidup kita semua.Doakan saya & rakan-rakan akan menjalankan tanggungajwab sebagai pendidik dengan baik dan juga memikul tangungjawab yang ada sebaik-baiknya. MAY ALLAH BLESS U ALL ALWAYS.

Surat Cinta : Azam bukan hanya perlu ditanam ketika tahun baru bermula.kerana.Azam juga bukan hanya untuk ditanam tapi tidak dibaja dan nanti bila tiba masanya kita dah terlambat. kerana bila ianya bila apa yang kita tanam sudah layu dan dimakan ulat.segalanya sudah musnah.-Love-.

4 comments:

  1. Happy New Year 2012 dan selamat "menjejaki" usia 22 tahun he he... apa2 pun, usia akak lagi tua ini tahun... 25 year ma he he...

    baca entri afni pula: http://mawarputih1987.blogspot.com/2012/01/welcome-2012-justin-bieber-sang-never.html#links

    ReplyDelete
  2. thanks for drop the comment.i will follow u back.
    selamat menjengah ke tahun 2012.semoga kita sentiasa dalam rahmatNYA <3
    * usia sekadar angka kak..yang penting selalu maju dan matang ke hadapan.gud luck :)

    ReplyDelete
  3. terima kasih.semoga 2012 mberikan 1001 kebaikan mendatang buat saudara juga :)

    ReplyDelete