Thursday 1 December 2011

someone waiting ~

adakah kita mampu menghalangnya??sedangkan kita xmampu menduga musim cinta yang indah boleh bertukar menjadi musim hujan yang akan membasahkan hati dengan darah2 luka...dan mungkin juga bertukar menjadi puting beliung yang menerbangkan cebis2 janji yang ada..

pakwe : saya bersumpah kalau saya tinggalkan awak.saya akan merana.
awek : saya xdapat hidup tanpa awak..* dia xpakai oksigen selama ni untuk bernafas..huhu

dan selepas segala janji manis ditabur 

pakwe : saya dah jumpa orang lain..kita xsesuai..awk bla..bla.... * habis semua benda ungkit. 
makwe : jgn tinggalkan saya. * meraung menangis

masa tu sumpah la apa saja..lagi kan pantai berubah..inikan pula manusia..tapi kenapa mesti menangis?sebaliknya tersenyum dan kembali bangun..dia yang meninggalkan kamu sebaliknya yang patut menyesal kerana dia kehilangan insan yang tulus untuk bersama.dia sedang berlari mengejar insan yang x pasti..bertahun berkenalan..dan dia memilih untuk bersama mereka yang baru hari ini dia kenal..baru hari ni berkongsi air mata..situasi yang mebezakan setiap apa yang berlaku tapi...akan ada yang menanti disana lebih baik malahan akan menghargai apa yang kamu hulurkan.. 

bila pintu hati diketuk, buka dan lihatlah..diluar sana masih ada yang menanti.. :)

“Dinikahi wanita itu kerana 4 perkara ini…kerana kekayaannya, kerana kedudukannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya.. maka pilihlah kerana agamanya kerana akan beruntunglah kedua2 tanganmu…”
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

2 comments: