Wednesday 30 November 2011

Deman Poseidon ~

Poseidon?ape tu? Racun?makanan?sejenis mamalia berdarah beku? * sains fail..huhu..ni ha Poseidon..sejenis pizza...

Hey guys..lately gila melayan Poseidon..almaklum lah time exam hari tu baru download..haha * org stadi aku download movie..huhu..nak dijadikan cerita dalam drama ni Si Won Super Junior blakon..kenal x?kenal x?actually dia ex aku..kami putus sbb dia gatal nak kejar cita2 kat korea.dan aku pun putuskan hubungan kami sbb aku terjatuh cinta dgn encik power rangers..dan akhirnya ini satu penipuan..best x sinopsis?* mesti rasa nak lempang bagi gg btrabur je kan?huhu

Kegilaan terhadap korea memang dah xboleh dirawat..so nak buat camne..tapi yang penting adalah cerita yang aku tengok ni mempunyai jalan cerita yang mana banyak nilai2 kita boleh fikirkan..biasanya kalau aku tengok cerita yang 2 3 episod pun xkeluar lagi apa motif cerita ni dibuat..aku padam trus dari external dan menganggap aku dah habis tgk.selesai ! hehe.

Aku xnak huraikan  sinopsis atau nama2 pelakon cite tapi nilai yang paling kuat yang menyentuh hati aku dalam crita ni adalah kepercayaan pada orang yg kita sayang.actually dalam drama ni bukan heroin aje tapi siwon dan juga salah seorang rakan sekerja mereka juga mencari pembelaan atas kematian insan terapat dalam hidup mereka yang xbersalah..dalam cerita ni heroin yang dibintangi oleh Lee Si Young berjuang habis-habisan untuk membersihkan nama ayahnya yang tercemar gara2 perbuatan orang lain.kerana dia dan ibunya lebih mengenali lelaki yang hidup bersama mereka berpuluh2 tahun.apa saja yang berlaku tidak dipercayai membai buta selagi bukti belum didepan mata..agak tersentuh jugak tgk crita ni bila tengok sindiket penyeludupan yang membunuh nyawa orang yang xberdosa..membunuh satu nyawa boleh memusnahkan berpuluh ribu kehidupan yang lain.See..dalam drama ada realiti yang sedang berlaku di luar sana.the world become scary now..huhu..nak tahu lebih lanjut lagi kena lah tgk jugak.. :)

Berminat nak tengok?boleh download di link ni  Poseidon MediaFire & untuk mendapatkan subtittle boleh juga ke laman web ni Poseidon Sub...yang ni semua pun saya dapat dari kawan saya en.malik dan juga nina untuk subtittle..* terima kasih daun keladi korang... :) 
jadi kalau berminat..boleh lah tgk..xsemua cerita korea ni bukan hanya layan jiwang je..masih ada nilai2 yang menguatkan plot yang ada..opss sebelum terlupa..nah beberapa gambar dari cerita ni..kiopta siwon..heeee :)

-ni ha dia siwon..hensem kan?mcm lolipop ke hensem..heeee :) * tp En.Mohd Sobri lagi hensem.sori siwon !


-ni pula sebahagian dari para pelakon yang turut menjayakan cerita ni. pelakon pembantu penting ok.kalau xde diorang.xkan hero ngan heroi je nak blakon.huhu


- bagi peminat TVXQ, U-know Yunho  juga turut berlakon dalam cerita ni.


ok xde dah..hehe..nak tgk lagi jgn lupa menonton. jangan tengok aje tapi xhayati apa yang cerita ni nak paparkan. Selamat Menonton :)

1 comment: