Tuesday 29 November 2011

Dragon Ball ~

Dulu masa kecik, setiap jumaat sabtu mengadap je depan tv awal2 pagi dgn muka xbsuh..gg belum gosok mgadap katun..* eleh..korang pun sama kan kan?hehe...time tu mana layan lagi drama2 melayu..kalau tgk pun cite P.Ramlee..time tu ayah peminat setia P.Ramlee..jadi bila ayah tgk cte tu kat tv..semua pakat duk mgadap..kalau hari sekolah..ptg2 baru boleh tgk cte katun..tapi selalu jeles sebab mase tu mesti tgk kat iklan banyak cerita katun hari ahad..ayah cakap kalau ahad pantai timur sekolah..yang aku tahu masa tu kat Kuala Lumpur ct hari ahad..aku kutuk habis-habisan saluran tv sbb  xadil..huhu..

Time tu cte katun yang femes dan paling aku suka cte power rangers, dragon ball dgn sailormoon..alah yang dgn kuasa bulan akan menghukummu tu..time tu fathiah..adik ppuan bongsu aku xlahir lagi..jadi duk berebut dgn fadhilah la nak jd yang mana satu..haha..kalau power rangers pulak aku warna kuning, aiman warna merah, fadhilah warna pink..haha..harith time tu kecik lagi..kami bagi kat dia warna hitam sebab dia paling gelap time kecik.. * sorry acik..hehe

Familiar kan dengan kata-kata ‘’ dragon ball ada 7 bijik kesemuanya’’ ..lagi satu  ‘’ kameha meha’’.. alah yang kuasa Goku tu.. kalau kat sekolah suka tnya kat kawan-kawan “ nak tahu rahsia x?’’ dengan muka seyes..bila diorang jawab nak..dengan muka xde perasaan “ dragon ball ada 7 bijik semuanya”..kalau nak cerita pasal katun..xkan habis..bnyak lagi katun2 yang menarik..Doraemon, Detektif Conan dan mcm2 lagi..power rangers pun dah makin banyak jenis..masa zaman aku dulu yang nama mighty morphin tu..skarang ni aku tgk dah bermcm2 jenis dah..segalanya semakin berubah mengikut zaman..mengikut aliran..

Mcm tu jugak kita..manusia akan berubah mengikut aliran masa tapi tidak pegangan agama..fesyen jugak berubah tapi tidak bermaksud mengetepikan agama..masa kita umur 5 6 7 tahun..berseluar pendek..bergaun..yup..semua tu sebab zaman comel lote lagi..kita semakin dewasa..setiap jam..setiap saat yang kita lalui sudah jauh kita tinggalkan tubuh kecil yang berlari kesana ke sini ..zaman bertocang dua ..bereben merah di kepala..kedewasaan yang tiba untuk kita hargai dengan apa yang ada hari ni..bukan untuk kita terus berada ditubuh kecil yang sudah lama meningkat matang..semua itu mungkin masih muat dia badan kita..tapi terlalu ketat untuk dipakai bila tiba masanya kita teruskan perjalanan disana. 


* kenal kan?tapi sekarang Goku dah kawin.dah ada anak pulak tu..heeeeee :)


* hah..yang ni pulak power rangers yang ada zaman aku kecik2 dulu.



Aku juga tergoda dgn fesyen2 yang ada.tapi aku malu untuk pakai bukan sebab lemak-lemak yang akan nampak bila pakai baju ketat. bukan juga kerana potongan badan yang xde bentuk inci yang ideal.tapi aku malu bila aku fikirkan yang aku gunakan duit ayah aku yg kerja siang dan malam untuk beli dan pakai pakaian untuk tarik dia ke neraka. dan aku malu dengan Dia yang memberikan aku nikmat disini dan aku gagal memberi semula. Jauhkan Hambamu ini ya ALLAH dari melakukannya.amin.

No comments:

Post a Comment