Friday 21 June 2013

I'll show you.

Assalamualaikum semua.. 

hai..hai..sihat? terima kasih pada yang sudi singgah. sori..baru sempat balas mesej.huhu.. tak sempat update, keje banyak *bkerjaya sgt bunyinye..kihkih.. semalam dapat mesej kat inbox..btanyakan pandangan macam mana nak hadapi kerenah orang yang tak habis-habis nak cari salah orang..huhu..alahai..diri sendiri pun tak mampu handle hal-hal camni.sebabnya kalau nak kupas..nak kaji..nak tulis panjang lebar pun..benda camni tak kan habis sebab ''mulut tempayan bolehla nak tutup, mulut manusia?'' cer try pi tutup..makan penampo juga nanti jadinya..hehe..so apa kata kita renung ingatan ni : 

"Sesungguhnya barangsiapa yang mencari redha Allah sedangkan manusia murka, maka Allah akan cukupkan baginya akan segalanya di dunia ini. Tetapi barangsiapa yang mencari keredhaan manusia dalam keadaan Allah murka, maka Allah menyerahkan nasibnya pada manusia."
(Hadis Sahih Riwayat At-Tirmizi).

Anas bin Malik RA meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: “Telah berkata Malaikat Jibril AS: “Wahai Tuhan, Engkau sampaikanlah maksud dan hajat hamba-Mu si fulan … Maka Allah SWT menjawab: “Biarkan hamba-Ku itu, kerana Aku mencintai suaranya (yang selalu bermohon dan meratap kepada-Ku)”.

Dear, haters don't really hate you, they hate themselves because you're a reflection of what they wish to be. so tak payahla nak ambik kisah sangat, memang kita takkan lari dari fikir apa yang orang cakap, tapi sampai bila?jawapan tu ada pada diri kita, nak jatuh sebab orang yang memang nak tengok kita jatuh? tanya diri dan kalau jawapannya ya..hah..tampo la diri tu sendiri..jangan nak salahkan orang.. sebab diri sendiri rela dibuli.huhu.xpandai nak bagi pendapat panjang2 lebar ni, tak pasal2 kena kutuk nanti..hehe..so all the best dan percayalah, Allah tak kan biarkan hamba-hambanya yang sendirian. mengadulah pada Dia. inshaaAllah segalanya pasti jadi lebih lebih. Wsalam. :) 



                                                                      Surat Cinta : 
When someone is telling you that you can't do something, don't quit, just smile and say "I'll show you.~


4 comments:

  1. org yg bgitu sllu nya org2 yg x sng melihat apa yg org miliki.. hohooh

    ReplyDelete
  2. kita suka quote yang last tu..! hehe.. kita kadang2 nidup ni memang ada manusia yg suka jatuhkan kita sbb dengki atau apa kurang pasti tu..huuh..jadi terpulang pd diri kita juga nak handle macm mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2..kalau kita down bermakna kita tunduk pada kata2 mereka dan akhirnya kita yang rugi. jadi buktikan pada orang2 macam ni yang kita akan kadi lebih kuat..kuat dan kuat ! sekuat harimau gtuu..hehe

      Delete