Sunday 15 July 2012

SUKMA PAHANG 2012

Assalamualaikum semua..
Alhamdulilah..setelah tiba-tiba sahaja blog ini di ''PAWNED'', akhirnya berjaya juga didapatkan semula. bersyukur sgt2 dengan bantuan kawan-kawan yang membantu dan juga kepada Aril, my sister's friend yang membantu mendapatkan blog ni semula. tetiba rasa nak tergelak pulak teringat waktu terkejut zirafah bila bukak-bukak blog yang keluarnya benda lain.huhu.. tapi apepun, disebalik musibah yang melanda. saya temui kegembiraan yang tak dapat diungkapkan dengan kata-kata. ok. kita tutup cerita tentang pajak gadai ni, disini saya nak kongsikan kenangan saya dan keluarga berkunjung ke Pahang sempena dengan SUKMA (Sukan Malaysia) yang berlangsung disana. 







and the reason we are here is Him.. Harith Ammar Mohd Sobri. Alhamdulilah, walaupun baru sahaja pulang dari Indon dan terus pecut ke SUKMA, harapan untuk menebus kekalahan di Melaka akhirnya ditebus dengan Emas di Pahang. Syukur Alhamdulilah, dia berjaya mencapai apa yang dia cita-cita kan. time tgk dia blari, kami yang menonton pulak tetiba berdebar. nak rakam pun tak jadi gara-gara mata sama laju dgn langkah kaki orang yang blari..huhu.. 




dalam acara ini, Harith telah berjaya mencatat masa 10.84 saat .Pingat perak pula dimenangi oleh Mohd. Helmi Ahmad dari Kedah dengan catatan masa 10.92 saat manakala pingat gangsa menjadi milik Eddie Edward Jr dari Sabah dengan 10.93 saat. *(gambar kat bawah ni saya ambik dari internet)

Tahniah juga buat Ratu Pecut dari Pulau Pinang, Zaidatul Husniah Zulkifli yang telah berjaya memperolehi pingat emas dalam acara sama bagi kategori wanita dengan catatan masa 12.29 saat seterusnya menjadi 'ratu pecut' SUKMA 2012.btw, she's cute with her friendly smile. Tahniah ! :)

  *kredit to jurugambar malam tu encik shahrol aka Pok chek yang join geng-geng wartawan ambik gambar.hehe..


ni plak time harith ke tempat duduk kami, sebak time ni sebab tgk mak yang terkata. sebelum acara bermula, mak yang paling lambat masuk stadium.dia suruh kami masuk dulu. naluri seorang ibu, berkat doa mak. alhamdulilah, acik berjaya capai apa yang dia nak. ayah pun antara yang paling hepi sebab dari sebelum acara lagi dia cakap dia yakin insya allah acik boleh buat. tulang kuat kami adik beradik. itulah mereka. emak & ayah. :) 
*kredit to Page Sukma Pahang. gambar ni sy copy dari situ. 




SURAT CINTA : 
TAHNIAH ACIK. GOOD LUCK FOR NEXT STEP ! 
jangan lupa pesan mak ayah '' setiap langkah mesti dimulakan dengan bismillah dan selawat, solat jangan tinggal''. Insya-Allah~

8 comments:

  1. la, adik anda rupanya~ tahniah2.. tumpang bangga jadi anok ganu~ hehe

    ReplyDelete
  2. a'ah. alhamdulilah. rezeki dia. terima kasih bagi pihak dia.
    bangga jugok jadi anok ganu.alhamdulilah. kemenangan dah makin hampir.trg pitas doh selangor. hehe :)

    ReplyDelete
  3. tahniah2,,,,..ingt ke bf dye gagaaa

    http://myaleo.blogspot.com/2012/07/selamat-ulang-tahun-tunangku.html

    ReplyDelete
  4. haipp..haha..thanks mira. will visit you back :)

    ReplyDelete
  5. Congrates utk adik kamu...lepas ni boleh wakil negara ke sukan olimpik plak

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah.insya allah.doa2kan ye. terima kasih :)

    ReplyDelete
  7. alahai..gatai plak mate nak bace post ni..aduhh

    ReplyDelete