Thursday 2 May 2013

NO COPY PASTE !

Assalamualaikum semua...

pernah tak anda mengalami satu situasi dimana orang-orang sekeliling anda cuba mengubah anda menjadi seperti mereka? kalau yang baik cth dari pemalas kepada rajin..itu boleh diterima. tapi dari perkara yang rasanya tak perlu atau dalam erti kata lainnya dok wajib pun nok kena jadi gitu ! pernah ?pernah? sape pernah angkat kening cepat! hehe.. 

contoh yang paling mudah nak bagi adalah bila kita masuk ke alam baru, bukan alam bunian ye..cthnya gi sambung belajar..jumpa macam-macam jenis orang. pengalaman saya sendiri, memang saya akui saya pernah rasa rendah diri, tambah2 lagi inci memang dah kurang tapi alhamdulilah..ayah menyedarkan saya bahawa saya tak perlu menjadi orang lain semata-mata untuk disayangi sebab kasih sayang yang kita terima bila kita terpaksa menjadi orang lain adalah kasih sayang yang bila-bila masa je boleh hilang. orang yang sayangkan kita akan terima kita seadaanya dan kalau ada yang tak kena, mereka akan cuba bantu kita ubah apa yang diri kita sendiri perlukan dan bukannya untuk kepentingan peribadi mereka. 


SURAT CINTA :

Always be a first version of yourself, instead of a second version of somebody else.

No comments:

Post a Comment