Thursday 3 January 2013

Dua puluh Tiga.

Assalamualaikum semua.. 

Alhamdulilah.. berkat izin dan rahmatNYA, saya masih lagi bangun dan menikmati usia saya yang ke 23.. happy birthday to me ! 1 JANUARI 2013, i'm 23 years old now. bukan makin tua okeh? angka je tu *ayat cover..seperti tahun-tahun sebelumnya..mcm biasalah kan..satu Malaysia bercuti kerana meraikan hari lahir saya. *(tolongla lempang dia ni) .. hahaha.. 

oleh kerana mungkin entri ini akan ada part lain pulak.bajet ada orang nak baca le tuuu..*perasan perasan.. =_=''
 
dgn rasa terharu dan sangat-sangat berterima kasih saya nak ucapkan kepada mereka-mereka semua..sms di hp & juga di inbox fb..video col & juga panggilan telefon dr mereka-mereka yang buat persembahan secara live pun kalau boleh letak nak letak. tapi reti la pulak eden ni hah nak printskrin. *erk..blh ke? tapi yang pasti rasa terharu dan bersyukur kerana anda semua mengingati dan mendoakan saya tak dapat terungkap dengan kata-kata.

"Tidaklah dua orang yang saling mencintai karena Allah, melainkan orang yang paling dicintai Allah di antara keduanya adalah yang paling besar kecintaannya kepada saudaranya." (Riwayat Al-Bukhari dalam Al-Adabul-Mufrad, dan di-shahih-kan oleh Al-Albani dalam Shahih At-Targhib Wa Tarhib 3014).








"Wahai manusia, dengarkan dan fahamilah; ketauhilah bahwa Allah memiliki para hamba yang mereka itu bukan para nabi ataupun syuhada. Para nabi dan syuhada ingin seperti mereka, padahal mereka memiliki kedekatan dan kedudukan di sisi Allah."
Seseorang Badui berkata, "Wahai Rasulullah tolong sifatkan mereka kepada kami." Rasulullah lantas tersenyum mendengar ucapan lelaki badui tersebut , dan bersabda, "Mereka adalah orang-orang yang tidak dikenal dan asing, mereka tidak memiliki tali kekerabatan satu sama lain, mereka saling mencintai karena Allah dan menjadi satu barisan. Allah menyediakan mimbar-mimbar dari cahaya, untuk mereka sebagai tempat duduk mereka dan menjadikan wajah dan pakaian mereka bercahaya. Pada hari kiamat manusia diliputi rasa takut namun mereka tidak, mereka adalah wali-wali Allah, mereka tidak merasa takut dan bersedih." (Riwayat Ahmad, di-shahih-kan Al-Albani dalam Shahihut Targhib 3027)
 

Rasulullah bersabda, "Sesungguhnya di surga terdapa pilar-pilar dari yakut, di atasnya ada kamar-kamar dan zamrud. Kamar-kamar ini memiliki pintu yang terbuka dan bersinar seumpama mutiara." Para sahabat bertanya, "Wahai Rasulullah, siapakah penghuninya? " Beliau menjawab, "Orang-orang yang saling mencintai karena Allah, orang-orang yang duduk bersama karena Allah dan orang-orang yang bersua karena Allah." (Riwayat Al-Bazzar, dilemahkan oleh Al-Albani dalam At-Targhib dan di-hasan-kan oleh para pen-tahqiq At-Targhib).




SURAT CINTA : 

jatuh dan bangun..segalanya terubat kerana anda semua. pahit dan manis, semuanya tidak menjadi tawar kerana anda semua. dan saya menyayangi anda semua. LillahiTaala. 


ILOVEYOU

2 comments:

  1. hepy blated bday.. smoga panjang umo n murah rezeki.. smoga bhagia disamping org yg tersayang.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.terima kasih. alhamdulilah. semoga anda sentiasa dalam rahmatNYA. :)

      Delete