Thursday 29 November 2012

hai ubat hai ubat ~

Assalamualaikum semua..


Jika anda adalah golongan-golongan diatas, meh luangkan masa 5 minit untuk baca apa yang ingin saya kongsikan disini. tadi selepas temuduga *nak jugak cite bagi sedap cite.huhu.. saya sempat singgah dibooth yang memberi penerangan mengenai ubat-ubatan dan dipamerkan untuk para pengunjung melihat dan memeriksa jenis-jenis ubat yang tidak berdaftar dengan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia. jika anda rakyat Terengganu yg berdekatan dgn Bandar Kuala Terengganu, sambil-sambil nak shopping tu kt pasaraya Giant Bandar Kuala Terengganu,bolehla singgah ke booth yang berada dihadapan kedai kasut Bata. alah..nanti mula-mula masuk terus dah nampak. mana tahu ada ubat-ubat yang anda ambik selama ini terlepas pandang. makan hari tak sakit lg, esok lusa belum tahu kesannya dah terlambat? 

jadi nak dipendekkan cerita, tadi sempat ambik beberapa maklumat mengenai ubat-ubatan yang sedikit sebanyak boleh membantu. jom skodeng2 *maaf atas kualiti gambar yang kureng photogenik =_=''






bukan ini sahaja, sebenarnya banyak lagi maklumat yang terdapat dalam risalah yang diberi, jadi jika anda semua nak tahu lebih lanjut lagi dan juga untuk rujukan bolehlah ke sini : 


SURAT CINTA :

Kesalahan Menjual Ubat Tidak Berdaftar Hukuman di bawah Akta Jualan Dadah 1952 :

DENDA RM25,000 atau PENJARA tidak melebihi 3 tahun atau keduanya sekali.
DENDA RM50,000 atau PENJARA tidak melebihi 5 tahun atau keduanya sekali.

  

No comments:

Post a Comment