Saturday 28 April 2012

Jatuh.Bangun.

ASSALAMUALAIKUM semua.. 

''everybody want a happiness nobody wants  pain but you can't have  a rainbow without a little pain ''..


dari mula kita bernafas dan melihat dunia, umpat keji dan fitnah manusia sudah lama hidup dizaman nenek moyang kita.. sesakit mana pun kita rasa tak kan mungkin sembuh jika kita sendiri terus terbaring dan hidup dalam sangkar kata-kata manusia. kenapa?kerana mulut manusia bukan tempayan yang boleh ditutup.. 


saat aku mula berjalan dan kemudian aku lihat kembali tapak-tapak hati yang mereka tinggalkan ketika singgah dalam hidup aku, satu persatu aku timbus dan aku tinggalkan semua itu, kerana aku bukan masa silam yang akan terus hidup dimasa silam..aku manusia yang harus ke hadapan kerana mereka-mereka sedang menanti dihadapan..


''kita merancang, ALLAH juga merancang.dan sebaik-baik perancang adalah DIA''

kita dipertemukan tanpa kita merancang.dan kita tidak dapat melihat apa yang dirancang untuk kita pada masa akan datang. dipertemukan untuk belajar dari pertemuan yang berlaku. ''let the right one in let the old dreams died, let the wrong ones goes''.. dan bermula hari itu aku mula tersenyum kerana mereka-mereka yang sayangkan aku...kenapa aku mahu terus duduk, sedangkan aku masih boleh bangun dan berjalan. kenapa kau mahu terus meratap sedangkan aku masihh lagi boleh tersenyum.. dan hari ini aku mampu tersenyum lebar kerana bukan aku yang akan hidup dalam sumpahan kata-kata mereka tapi mulut yang berkata-kata menelan kembali butir bicara yang mereka hamburkan...




smiles can hide so much fear, pain, sadness, tears. buat than again they reflects one thing. 
S.T.R.E.N.G.T.H.   
...........................................................................
SURAT CINTA :

kita menangis, menangis dan membiarkan mereka yang menghina melihat kelemahan kita. tahu apa yang kita sedang buat?kita sedang memberi mereka kemenangan untuk terus menjatuhkan kita. kenapa?kerana kita menjadi seperti yang mereka mahu.iaitu JATUH ! 
- AHMAD ASYRAF-

jangan takut, bangunlah..kerana..

 

-LOVE-

No comments:

Post a Comment