Sunday, 4 December 2011

Pelik Tapi Benar ~

3:50 pagi dan mata aku dengan bertenaganya masih ' kelip-kelip bajet comel ' mengadap laptop..buat ape?buat muka tabah tunggu mata mengantuk..hoho..nampak gayanya xtido lagi la hari ni..huhu..sambil2 siapkan manuskrip..aku gogel2 la gambar kasut * apa kaitan manuskrip & kasut?huhu 
..dan setelah berhempas pulas * ceh..kau ingt kau kena selongkar mcm cari barang ke gogel ni?kenal x LADY GAGA? ala..yang '' gaga u lala...bla..bla..''..hah..yang pakai baju dari daging tu * sumpah aku loya terbayang =_=''..aku jumpa mende ni..mende yang pakai kat kaki tu..

tadaaaaaaa..


ha..ni la..KURA-KURA..comel x? * ok tipu..haha..antara kasut2 yang Lady Gaga ni pakai..kt Malaysia sekarang kan dah mcm2 style..xpakai kasut pun ada..huhu..tapi aku nak tunjukkan bberapa bentuk kasut unik yang dia ni ada...jom layan :)

- agak2 kalau patah tumit ni.pakai gam gajah kukuh balik x?huhu


 -nak beli satu pakai nanti praktikal boleh?nampak lebih tinggi sikit dari asal =_=''


-ni kalau nak guna untuk mengajar budak2 bentuk ok gak ni..tapi segi tiga jelah.huhu



-jap2..yang ni tumit belah mana? =_=''


Unik kan?keunikkan yang ada boleh menyebabkan Lady Gaga ni dikenali dengan imej2 pelik..ape orang kata?trademark..tapi kalau terlalu unik boleh bawak kesusahan jugak..salah satu contohnya mcm ni :


-berjalan penuh yakin..xsemstinya xkan tersungkur..huhu..malu dapat..sakit pun dapat.

MOTIF? 

Dalam dunia ni..menjadi unik adalah salah satu anugerah yang berharga..tapi jangan dicipta keunikkan yang melampau batas sehingga melanggar fitrah dan kemampuan kita..manusia mencipta keunikkan untuk dikenali.adakah betul caranya? Ukur Baju Dibadan Sendiri..pinggang pun xsakit kan kalau kita pakai seluar saiz lagi kecik dari saiz asal kita..kejayaan tidak akan tercipta dari keunikkan atau kepelikan atau kelainan yang ada jika 'kertas kerjanya' sahaja sudah jauh terpesong..Mampu membeli tapi tidak mampu menilai kualiti..bagaimana mahu digayakan nanti kalau baju yang dibeli sudah koyak dan rabak sebelum dipakai? pakai sahaja dan jadikannya sebagai TREND? bagaimana mahu mencipta kejayaan jika mahu mencipta kejayaan atas jalan yang sudah terbentang luas tanda amaran 'Dilarang Menceroboh'..Keunikkan atau Kelainan hanya menjadi gaung berbahaya jika melawan apa yang dianugerahkan PenciptaNYA .. Salam Sayang Semua :)

4 comments:

  1. cayalah nenek!!sokong tang nk beli kasut tu..;p

    ReplyDelete
  2. bleh tp kene hari sabtu la beli...kema sponser beg plastic..:))

    ReplyDelete
  3. ceittt..sabtu weekend..sesak jalan..haha

    ReplyDelete